Szablon CV dla recepcjonistki

Chcesz zdobyć zatrudnienie w dobrej firmie z możliwościami rozwoju? Liczysz na satysfakcjonujące zarobki? Aby osiągnąć ten cel musisz wyróżnić się na tle innych kandydatów. W jaki sposób? Przesyłając profesjonalne CV recepcjonistki! Nie wiesz od czego zacząć? My Ci w tym pomożemy! CV recepcjonistka – czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak zwiększyć swoje szanse na pracę marzeń!

Szablon CV dla recepcjonistki - spis treści:

Chcesz CV, które pomoże znaleźć Ci prace?

Praca recepcjonistka - kilka słów o tym, jak wygląda ten zawód

Recepcjonistki i recepcjoniści pracując najczęściej w hotelach, ale również w dużych przedsiębiorstwach stanowiąc swego rodzaju wizytówkę firmy. Nie bez powodu – osoba na tym stanowisku odpowiada za pierwszy kontakt z klientem. Dodatkowo zarządza firmową korespondencją, organizuje spotkania i podróże służbowe oraz odpowiada za prawidłowy obieg dokumentów wewnątrz firmy.

praca recepcjonistka

Oczywiście konkretny zakres obowiązków zależy od specyfiki miejsca pracy.

Recepcjonistka w hotelu:

  • obsługa rezerwacji;
  • obsługa noclegów;
  • meldowanie gości;
  • przyjmowanie należności za pobyt;
  • nadzór nad stanem technicznym i wyposażeniem pokoi.

Recepcjonistka w firmie:

  • witanie gości;
  • udzielanie pomocy gościom;
  • przygotowywanie sal konferencyjnych;
  • dbanie o wizerunek firmy;
  • przyjmowanie i rozdzielanie pism i paczek;
  • obsługa centrali telefonicznej.

Szablon CV recepcjonistki - dlaczego CV jest tak ważne?

Znalazłaś idealną ofertę pracy? Setki innych kandydatów mogło pomyśleć dokładnie tak samo. Co jeśli oni wszyscy chcą aplikować na to właśnie stanowisko? Kluczem do sukcesu jest CV spełniające aktualne wymogi rekrutacyjne, które od razu przyciągnie uwagę rekrutera. Jeśli przesłana aplikacja nie będzie się wyróżniać – prawdopodobnie zostanie odrzucona.

Zobacz, jak stworzyć szablon CV dla recepcjonistki!

Recepcjonistka CV - zacznij od podsumowania zawodowego

Podsumowanie zawodowe to krótki opis najważniejszych kompetencji kandydata. Dzięki tej sekcji pracodawca już na wstępie zobaczy, że jesteś idealną kandydatką na oferowane przez niego stanowisko. W Polsce jest to wciąż mało popularne rozwiązanie, dlatego tym bardziej pozwoli Ci się wyróżnić. Jak stworzyć taki opis?

Przede wszystkim musisz napisać kim jesteś i jakie masz doświadczenie zawodowe. Dodaj do tego najważniejsze sukcesy, kilka kluczowych umiejętności, swoją wizję dalszej kariery i otrzymasz gotowe podsumowanie zawodowe!

Recepcjonistka CV - doświadczenie zawodowe

Nie da się ukryć, że na dzisiejszym rynku pracy doświadczenie zawodowe ma niebagatelne znaczenie. To właśnie nim sugeruje się wielu pracodawców wybierając swojego przyszłego pracownika. Najlepiej postrzegane są osoby z doświadczeniem w zawodzie lub w podobnym środowisku pracy.

Najważniejsze jest, aby doświadczenie zostało opisane w odpowiedni sposób, czyli jak?

  1. Zacznij od dopasowania doświadczenia do oferty pracy, a więc na samej górze wypisz te stanowiska, które są powiązane z tym, o które się ubiegasz.
  2. Pamiętaj, że każda pozycja musi zawierać datę rozpoczęcia i zakończenia pracy, a także nazwę firmy.
  3. Uwzględnij opis obowiązków na każdym stanowisku. Staraj się być konkretna i szczegółowa – ogólniki nie powiedzą o Tobie nic, co mogłoby w szczególny sposób zainteresować pracodawcę. 
  4. Zadbaj o przejrzystość tej sekcji. Wyraźnie oddziel od siebie poszczególne stanowiska, stosuj podziały (np. obowiązki, osiągnięcia), używaj pogrubień i podkreśleń.

Jak stworzyć CV recepcjonistki bez doświadczenia?

Przede wszystkim nie zrażaj się tym, że nie masz jeszcze doświadczenia – każdy od czegoś zaczynał! Najważniejsze to wykorzystać swoje pozostałe atuty. Jeżeli tworzysz CV bez doświadczenia skup się na obowiązkach, które wykonywałaś na innych stanowiskach, a które mogą być przydatne w pracy recepcjonistki. Na przykład: obsługa klienta na stanowisku sprzedawcy, czy rozmowy telefoniczne, jeżeli pracowałaś w call center. 

Warto też uwzględnić dodatkowe czynności, w których brałaś udział. Praktyki, staże i wolontariaty pokażą, że dbasz o swój rozwój nie tylko zawodowy, ale też osobisty. Pracodawca to doceni.

Zobacz nasze szablony CV!

Szablon CV dla recepcjonistki - jakie umiejętności?

Poza doświadczeniem dla pracodawcy ważne są również umiejętności kandydatów. Mogą być one kluczem do Twojego sukcesu, szczególnie jeśli dopiero wkraczasz na rynek pracy. Umiejętności w CV powinny znaleźć się na pierwszej stronie CV, aby potencjalny przełożony miał do nich łatwy dostęp.

Jak opisać umiejętności w CV recepcjonistki?

  1. Umieszczaj konkretne umiejętności – “pracowitość”, “kreatywność”? Każdy może wpisać takie umiejętności do CV. Niestety mają one niewielką wartość dla pracodawcy, dlatego zdecydowanie stawiaj na konkrety.
  2. Nie rozpisuj się – ta sekcja ma być czytelna, umiejętności najlepiej wypunktować.
  3. Dopasuj umiejętności do oferty pracy, czyli jako pierwsze wymień te kompetencje, które widnieją w ogłoszeniu.
  4. Pokaż poziom swoich umiejętności np. za pomocą graficznej skali.

Jakie umiejętności w CV recepcjonistki?

  • wysoki poziom kultury osobistej;
  • obsługa urządzeń biurowych; 
  • znajomość Excela;
  • znajomość języków obcych;
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktów;
  • znajomość pakietu Ms Office;
  • znajomość Google Docs;
  • odpowiedzialność;
  • dbałość o poziom obsługi klienta.
umiejętności w CV recepcjonistki

Czy opisywać wykształcenie w CV recepcjonistki?

Choć obecnie wykształcenie nie jest najważniejsze dla pracodawcy – zgodnie z wymogami rekrutacyjnymi musi znaleźć się w CV. Nie musisz jednak rozpisywać się w tej sekcji. Tak naprawdę wystarczy, jeśli podasz nazwę szkoły, lata nauki, kierunek oraz uzyskany tytuł lub zawód.

Pamiętaj, aby podawać jedynie ostatnio ukończoną szkołę. Załóżmy, że posiadasz tytuł magistra, a więc dla pracodawcy logicznym jest, że ukończyłaś także szkołę średnią. Wyjątkiem jest sytuacja, w której poprzedni etap edukacji jest powiązany z branżą lub stanowiskiem, na które aplikujesz – wtedy warto go uwzględnić.

Szablon CV dla recepcjonistki - zainteresowania

Część osób uznaje, że zainteresowania w CV nie są istotne – to błędne myślenie! Ciekawe hobby może pokazać Cię od zupełnie innej strony. Poza tym jeśli Twoje zainteresowania są powiązane z branżą, w której pracujesz zostaniesz odebrana jako osoboa bardziej zaangażowana w swoje obowiązki.

Recepcjonistka w hotelu może stworzyć CV po angielsku

Ubiegasz się o pracę w 5-gwiazdkowym hotelu za granicą? A może w międzynarodowej korporacji? Pracodawca będzie wymagał dobrej znajomości języków obcych. Zwiększysz swoje szanse na zatrudnienie jeśli przygotujesz CV po angielsku. 

Teoretycznie angielskie CV jest podobne do polskiego życiorysu, chociaż występują pewne różnice, które mogą mieć duże znaczenie.

  • W CV po angielsku nie dodaje się zdjęcia, roku urodzenia oraz płci, w ten sposób zagraniczni pracodawcy chronią się przed oskarżeniami o dyskryminację.
  • W angielskim CV musi znaleźć się podsumowanie zawodowe.
  • Angielskie CV powinno zmieścić się na 1 kartce A4.

List motywacyjny recepcjonistka - czy warto wysyłać?

Wiele osób zastanawia się, jak to jest z tym listem motywacyjnym? Wysyłać czy nie? Większość kandydatów tego nie robi, dlatego chcąc zyskać nad nimi przewagę przygotuj taki dokument i dołącz do swojej aplikacji. Napisanie listu motywacyjnego naprawdę nie jest trudne, a pozwoli Ci wywrzeć dobre wrażenie na potencjalnym przełożonym. 

Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, jak napisać list motywacyjny, aby zainteresować pracodawcę:

  1. zaadresuj list motywacyjny do konkretnej osoby, podaj imię i nazwisko oraz stanowisko;
  2. treść listu dopasuj do oferty pracy;
  3. nie kopiuj informacji z CV, postaraj się je rozwinąć;
  4. podawaj w liście przykłady wykorzystania Twoich umiejętności w życiu zawodowym;
  5. spróbuj przekonać pracodawcę, że jesteś idealną kandydatką na to stanowisko;
  6. wyraź chęć spotkania podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
  7. zadbaj o wygląd listu

Szablon CV dla recepcjonistki w Kreatorze CV

Myślisz, że tworzenie CV jest męczące, nudne i czasochłonne? Wcale nie musi tak być! Wystarczy, że wybierzesz sprawdzony Kreator CV! To zbiór nowoczesnych szablonów, które wystarczy uzupełnić odpowiednimi informacjami.

Stwórz profesjonalne CV w kilku krokach:

  1. Wybierz szablon CV;
  2. uzupełnij puste pola;
  3. dopasuj szablon do swoich preferencji;
  4. nazwij gotowy dokument;
  5. pobierz CV w formacie pdf.

Chcesz CV, które pomoże znaleźć Ci prace?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *